met gepolariseerd puntstuk.
N-spoor. Grijze bedding.
Handwissel (eenvoudig electrisch te maken door het plaatsen van een aandrijving), wisselhoek 15°. met gepolariseerd puntstuk, links. Lengte 111 mm (Standaardlengte overeenkomend met rail 9101). Wisselhoek 15°. Radius van het aftakkende spoor is 430 mm.
Uitstekende staat.
Rail 9136 dient als tegenboog waarmee men een parallelspoor kan verkrijgen met een tussenafstand van 33,6 mm.
Het puntstuk van het wissel polariseren is zorgen dat er altijd spanning met de juiste polariteit op het puntstuk staat (aan de hand van de stand van de wissel).
Fabrikanten brengen steeds slankere wissels op de markt, deze zijn dan meestal voorzien van metalen puntstukken. Normaal gesproken is dit puntstuk niet aangesloten en is dus spanningsloos. Als daar niets aan gedaan wordt, dan kan het gebeuren dat de loc (vooral korte) of het treinstel op het puntstuk stopt vanwege spanningsonderbreking. Dat stoppen kan voorkomen worden door het puntstuk van het wissel van spanning te voorzien. Dit moet dan wel spanning met de juiste polariteit zijn. De polariteit is afhankelijk van de stand van het wissel (bron: beneluxspoor.net).
Deze wissels kunnen dus niet 'opengereden' worden. De stand van de wissel dient altijd gelijk te zijn aan de richting vanwaar de locomotief komt, anders ontstaat er kortsluiting.